divendres, 2 de juliol del 2010

''Valenbisí''

''Valenbisí' és un nou servei que serveix com a campanya per a fomentar l'ús de les bicicletes i el transport públic. Amb una taxa anual de dihuit euros (almenys per als estudiants), podem gaudir de mitja hora de bicicleta des del punt d'eixida fins al d'arribada. Cas que ultrapassàrem el temps estipulat, hauríem d'abonar una xifra igual o major a 0.50 euros, depenent del temps del retard.

Doncs bé, eixíem d'un examen i ens dirigíem contents cap a una gelateria quan ens vam creuar en un aparcament d'aquestes bicicletes públiques. Un dels companys, que desconeixia què era açò del ''valenbisí'' va començar a criticar la iniciativa i a dir que aquella nit mateix aniria a trencar-ho, ja que no tolerava la privatització. Després, quan ja li ho vam explicar es va retractar d'allò que havia dit.

Aquest fet em va suggerir una idea. No sé ben bé què vull, ni com ho vull, però clar tinc que destruint aleatòriament no arribarem enlloc. Si es vol avançar, no es pot desaprendre tot el que es duu al darrere, no podem oblidar el que hem estat perquè sempre ho serem. Anar contra el sistema no té cap sentit si no proposes alternatives, i saps de sobres que açò no és un fet aïllat a la teua conducta. Per això, com jo encara no sé bé d'aquestes coses intente informar-me i després parlar o , en un ambient més proper, parlar advertint que tot allò que dic és una opinió la fermesa de la qual canvia a mesura que vaig creixent, que vaig sabent, perquè als dihuit anys, encara estem a mig fer.

Per tant, fill meu, si vols canviar les coses col.labora, ajuda, parla. Però no engendres violència gratuïta, perquè d'aquesta ja en tenim a mans plenes.

2 comentaris:

  1. Jo també estava aquell dia. Estic d'acord qüestió no es anar en contra tot, ni destruir-ho tot mitjançant la violència. Un s'ha d'informar i després opinar; i si es vol anar en contra es pot fer d'una manera pacífica enraonant i dialogant. No crec que destruir-ho tot i actuant violentment solucione molt les coses

    ResponElimina